måndag 22 november 2010

Ny vecka, Nina semester..

Det är först när man sitter kvar som ensam veterinär man inser hur mycket det är att göra. Borde vara förbjudet att anställda tar ut semester bara så där. :-)
Skämt åsido. Det märks att jag inte är 20 är längre. Klarar utan problem ett högt tempo, men tar slut lite tidigare än förut.

Har väl gjort dagens (eller årets) goda gärning idag. Läste i strängnäs tidning i fredags om katten vilse som bor på strängnäs katthem. Han hade inåtrullade ögonlock och de samlade in pengar för att betala en operation av hans ögon.
Ringde upp katthemmet, men fick inget svar. Testade att ringa den reporter som gjort inslaget. Sa att om hon fick tag i katthemmet, så kunde de komma hit idag och få ögat åtgärdat och att jag isåfall skulle bjuda på ingreppet.
Prick kl 0800 infann sig Vilse med "matte" på kliniken. Nu är han åter på katthemmet med 2 stk plastikopererade ögonlockskanter. Sånt kan få en att må bra. Kanske tomten kommer till mig också efter som jag varit en så snäll pojke. :-)
Strängnäs tidning dök upp precis när vi skulle börja operera, så ni kan nog läsa mera om Vilse där.
Mera bilder hoppas jag följer när han återkommer för stygntagning.
Ha en trevlig kväll.
/Morten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar